Cum arată o zi din viața unei organizații studențești

Posted on April 19, 2011

0


Multe proiecte, mulți studenți,  teambuilding-uri și ședințe, presedinți și vicepresedinți, executivi și coordonatori, un job part time neplătit. Așa arată în câteva cuvinte o organizație studențească.

Sunt studenți cu planuri mari de viitor iar pentru a-și construi un viitor trebuie să se gândeasca mai întâi la prezent. Cei mai mulți dintre ei aleg această variantă chiar de la începutul facultății doar pentru a adăuga un rând în CV, mărind astfel șansele de angajare. Însă, câtiva dintre aceștia o fac din pasiune, iar asta se vede în proiectele lor. Voluntariat din pasiune: aceasta este descrierea perfectă pentru asociația studențească Advice Students, din București.

ADVICE Students înseamnă, în primul rând, advertising , pasiunea care îi unește pe toți cei 90 de membri voluntari activi și pe cei peste 400 de alumni.

Sunt o echipă de tineri entuziaști, visători și nu în ultimul rând dornici de reușită. Ei doresc să își perfecționeze abilitățile și să contribuie la creșterea proiectelor pe care le desfășoară.

Mai mult decât o organizaţie studenţească, ADVICE Students a reuşit să devină un nume atunci când vine vorba de advertising, marketing şi relaţii publice în mediul studenţesc.

Timp de 9 ani, au organizat evenimente precum AdRevolution, Teach Me, Think Strategy sau imPRINT, devenite mai apoi recunoscute pentru că au oferit şansa tinerilor revoluţionari să facă primii paşi in lumea publicitară.

Acum se pregătesc pentru două proiecte mari: Creativity Blueprints și Publicitari de Jucărie.

Cu o agendă atât de încărcată am dorit să aflăm și noi cum arată o zi din viața Advicerilor și care sunt proiectele pe care le pregătesc.

Așa că le-am invadat teritoriul chiar în timpul desfășurării unui proiect, în sediul MediaLab de la Muzeul Național de Artă Contemporană (MNAC).

După ce ne-am lăsat toate obiectele care pot conține metale „periculoase” la intrare: telefon,  chei, ochelari, brichete, aparatura foto-video și un inel, am reușit să trecem cu brio testul de a nu fi teroriști. Cei de la MNAC au o politică foarte serioasă atunci când vine vorba de a păși pragul casei lor.

Am fost recunoscuți oficial ca oameni de încredere, am luat liftul și am urcat la etajul 4, acolo unde urma să-i întâlnim pe membrii organizației studențești Advice Students: la etajul patru chiar în sediul MediaLab.

Însă, expozițiile de la etajul patru ne-au făcut să ne oprim pentru un sfert de oră, așa că am admirat pentru câteva minute colajele lui Ion Bârlădeanu și o instalaţie cu obiecte din anii ’70-’80 care au fost aurite de către Alexandru Potecă.

Am parasit cu greu expoziția și ne-am îndreptat către MediaLab. De îndată ce am deschis ușa am dat peste 20 de studenți cu zâmbetul pe buze. “Wow ce sală imensă”, ne-am spus!

În colțul drept al sălii 6 fete și un baiat tăiau, coseau, decupau și cofecționau niște păpuși.  În colțul stâng al sălii două echipe a câte două persoane au dat drumul la o cursă pe roți: o întrecere între două scaune cu rotile!

Chiar la intrarea în sală, project managerii Creativity Blueprints coordonau toata activitatea. Aici se afla un mini studio foto, unde doi membrii Advice: Ana și Radu, pozau în diferite ipostaze lăsându-l pe fotograf să imortalizeze cele mai frumoase momente.

„Creativity Blueprints este unul din proiectele Advice, ajuns la a treia ediție. Este o școală de creativitate, iar anul ăsta avem o abordare mai specială, va fi o școală de art și copy. Practic, particpanții vor afla cum este să lucrezi într-o agenție de publicitate ca art director și copywriter. Noi facem acum un shooting foto pentru materialele de promovare, respectiv fly-ere, afiș și sticker” , ne-a povestit în câteva cuvinte Mihai Mija, Project Manager Creativity Blueprints.

În timpul sesiunii fotograful oferea sfaturi referioare la postura personajelor, iar Mihai și Raul încercau să contruiască o poveste intervenind adesea în activitatea acestora pentru a corecta expresii faciale și pentru a nu se depărta de mesajul pe care vroiau să-l construiască.

„În momentul ăsta Radu îl salută pe Dumnezeu, vrem să îi suprindem pe ei doi, fiind un copy și un art, pe Radu și pe Ana, și momentan încercăm să prindem cât mai multe shot-uri de postură și de expresie. Ce vrem să transmitem, ce mesaj avem? Creativitatea în echipa art și copy e mai eficientă, mult mai bună. Ideile venite la comun sunt mai bune decât cele ale unui individ „ a spus Raul Gheba, Project Manager Creativity Blueprints.

Din când în când project managerii verificau pozele de pe aparat și se sfătuiau. Aveau emoții, iar acest lucru s-a văzut. Vroiau ca totul să iasă bine!

Întorcându-ne la colțul drept al sălii, acolo unde câțiva studenți confecționau papuși jucându-se cu diferite materiale, am descoperit că cei din Advice vor să construiască de fapt o platformă de recrutare care să fie reprezentată de aceste păpuși.

„Acum facem niște păpuși care sunt un fel de mascotă, doar ca să ne ajute să facem un site original. Proiectul Publicitari de Jucărie este de fapt o platformă de recrutare în sens invers față de ceea ce se obișnuiește. Si anume, în loc să propunem niște locuri de muncă, mai propunem niște posibili interni, niște studenți care ar putea să ajungă în diferite companii și apoi contactăm companiile care să își aleagă din lista noastră de pe site”, ne-a povestit Carina Cosăreanu, Project Manager Publicitari de Jucărie.

Am mai stat câteva minute uitându-ne la echipa publicitarilor cum confecționeaza mânuțe, piciorușe, cum se înțeapă și cum cos năsturei, aducând astfel păpușile la „viață”.

Dupa mai bine de 5 ore, echipa Advice Students a terminat doar o mica etapă din proiectele ce urmează a fi puse în practică. Acum își strâng ghiozdanele, își strâng mâinile cu respect, iși mulțumesc pentru ajutor și pleacă acasă. Ei ne zic că mâine e o nouă zi, “o nouă zi în care se vor  juca din nou”.

De Ana-Maria Munteanu

Posted in: Unde mergem